Linköping och Närcon 2013

Det känns så trist att komma hem igen. Det tror jag många känner sig. Men ja, här i Orsa finns det ju ingenting att göra förutom att åka till björnparken vilket jag inte har någon lust med. Men nu lämnar vi min tråkiga hemort en stund och åker ner till Linköping istället! Jo som kanske många vet så åkte jag, söndagen den 21 Juli, ner till Linköping för att hälsa på Dilara innan jag skulle bege mig till Närcon 2013. Jag anlände till Linköping station omkring 17:45 och där stod Dilara och väntade på mig, vi kramade varandra och sen försökte hon snabbt lära mig hur man skulle använda sig av Linköpings busskorts grejsimojs vilket jag lärde mig ganska snabbt. Vi åkte hem till henne där jag sa Hej till hennes familj och sen visade hon mig runt lite på hennes område. Verkligen mysigt och det liknar Orsa väldigt mycket, bara lite fler människor och affärer. Vi gick till en godis/sötsaksaffär och där plcokade jag mycket godis för typ bara 24 kr o3o <3 Det var billigt som FAN! Sen bjöd jag Dilara på en Slush som vi satt utanför och åt och snackade. Sen gick vi tillbaka hem till henne och jag tror vi tittade på en film den kvällen, Will smith filmen Robot någonting. I Am Robot eller någe. Sen somnade vi vid 2-3 tiden och vaknade vid 8. Den dagen åkte vi till stan och shoppade, sen till Ikea och IKEA TUREN VAR FAN BÄST!!! XD Dilara skulle låtsas vara en rik bitch som typ bildade Ikea och jag filmar henne när hon går runt bland sovrumskopiorna och pratar, skit kul video. Jag testade dessutom MAX lyxshake som smakade... mmmm.... -w- <3 Sen tog vi några mcDonalds glass inne på McDonalds (no shit) som bara stod på några bord. Sen åkte vi hem och tog det lugnt. Dagen efter åkte vi till stan igen och Dilara skulle visa mig två parken, en trädgårdspark som var jätte fin, vi gick runt där inne och sen såg vi en skylt som pekade upp mot ett berg som sa ''för livserfarna vandrare'' och vi började bege oss uppför. När vi nådde toppen var utsikten jätte fin så vi klättrade ut på kanten av berget och satt där, bland massa ciggareter och en hare nedanför som hoppade runt och åt gräs -w- Jätte gulligt. Sen visade hon mig vattenparken och vi väckte några sovande änder som trodde vi kom med mat så vi gick därifrån och mådde skitdåligt, Hehe.. Men vi skrattade ändå åt det (Elakingar), sen började det regna och vi begav oss tillbaka hem. Då såg vi på Kick ASS!!! MOHAHAHA!!! Dagen efter åkte vi till Närcon för att hämta ut våra band (bara mitt dårå men jaja) och Dilara var jätte tyst och hon tittade på alla konventare. Såg jätte kul ut ;3 <3 Sen påvägen hem hjälpte vi en skadad pensionär att leta efter en hundvalp som sprang från henne och den kom hem igen. <3 Dagen efter åkte jag till Närcon, och sa Hejdå till underbara Dilara. <3När jag kom fram till Närcon bytte jag cosplay till Luka - Toeto (FAIL) och gick runt, träffade några bekanta, nära och kära ;3 <3 Jag var skit trött och sen gick jag och lade mig, dagen efter var jag Yuno och bara gick runt med några kompisar och folk tog kort på mig och berömde min cosplay och jag var så glad över det QwQ <3 Dagen efter kom Dilara till Närcon och vi hade jätte kul tillsammans. Ser fram emot nästa konvent som Dilara kommer gå på <3 Sen dagen efter gick jag på ett vocaloid meetup och gick runt lite, sen åkte jag hem QxQ <3 Nu sitter jag och har tråkigt framför datorn och jag har börjat titta på One piece, jag vet ju typ redan vad som händer osv men jaja ^^'' <3 Ha det bra alla <3



Kommentarer

Innan du kommenterar tänk på:
* Inte spamma
* Om du inte har något snällt att säga. Säg inget alls.


Namn:
Kom ihåg mig?

Emälj: (publiceras ej)

Din blogg:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0